Jour- och skadeserviceavtal BRF Premium – Beställning

Avtal om Jour- och skadeservicetjänster BRF Premium – villkor och beställningsformulär

OBS! Tillsvidare erbjuder vi avtalsnivå ”Premium” endast i Storstockholmsområdet

Efter beställning av avtal blir ni kontaktade av närmaste Ocab-servicekontor. Er BRF får en dedikerad kontaktperson som kan berätta mer om Ocabs tjänster och hur vi hjälper er på bästa sätt om något händer.

För beställning – fyll i BRF Kontaktuppgifter längst ner på sidan.

Inte säker? Boka möte med oss!

Vill du hellre boka möte om genomgång av avtalet och vad det innebär för er BRF innan du skriver på? Använd knappen nedan för att boka en tid i vår kalender, så får du prata med en av våra experter.

Avtalsvillkor för Jouravtal Premium

Klicka här för att läsa hela avtalet

1. OMFATTNING, KONTAKTPERSONER M M

Avtalet omfattar jour- och skadeservice för bostadsrättsföreningar

Kontaktuppgifter till Ocab meddelas av det lokala Ocab-servicekontoret efter att avtalet signerats online.

För Jourärenden finns särskilt avsett telefonnummer som bemannas dygnet runt. Vid akuta ärenden under dagtid (08-16) skall i första hand det lokala kontoret kontaktas direkt.

2. AVTALSTID

Avtal gäller från datum för undertecknandet och i 12 månader.

Uppsägning av avtalet skall ske senast tre (3) månader före avtalsperiodens utgång. Sägs ej avtalet upp förlängs avtalet löpande med tre (3) månaders uppsägningstid. Uppsägning av avtalet skall ske skriftligt.

3. PRISER OCH RABATTER

Detta avtal omfattar besiktning- och avfuktningstjänster, skadeservice, rivning, sanering, lösöreshantering samt jour.

Med detta avtal (BRF Premium) är Kund berättigad till

  • Prioriterad jour med kort responstid
  • Alltid upprättad Skaderapport efter utfört jourbesök
  • 15% rabatt på jourbesök och skadebesiktningar
  • 10% rabatt på övriga skadeservicearbeten
  • Dedikerad projektledare vid större skadehanteringsarbeten
  • Kontinuerlig kommunikation och statusuppdateringar i skadeärenden via vår digitala tjänst kund.ocab.se
  • Förebyggande statuskontroller var 24:e månad
  • Dokumentation från utförda statuskontroller med förslag på eventuella skyddsåtgärder
  • Vattenlarm för samtliga kök i fastighetens lägenheter 
  • Gratis telefonrådgivning kring fastighetsfrågor (fukt, mögel, asbest, radon, ventilation, farliga ämnen, luktsanering
  • Gratis videorådgivning med dedikerad fukttekniker vid frågor om fuktproblem
  • Riskinventering skadedjur inkl behovsanalys
  • Statuskontroll av källare alt. vind med utlåtande
  • Asbestkontroller vid planerad rivning/ombyggnation (max 5 enskilda kontroller/år, provtagning och analyskostnad kan tillkomma)

För avtalskund lämnar Ocab 15% rabatt på vid var tid gällande prislista för jourservice och skadebesiktningsarbeten samt 10% på övriga skadeservicearbeten. Alla priser i Ocabs prislista anges exklusive mervärdesskatt.

4. PRISREGLERINGAR

Prislistan gäller från 2024-01-01 till 2024-12-31. För avtalstiden därefter ska index-reglering ske enligt Saneringsindex skadeservice utgiven av SCB. Indexreglering företas endast en gång per år med november månad året före det år som ska regleras som regleringsmånad. Basmånad ska vara november ett år innan.

Det innebär att exempelvis reglering för år 2025 ska ske med november 2024 som regleringsmånad och med november 2023 som basmånad. Indexförändring på mindre än 0,5 procentenheter ska ej regleras. Sker detta i tre år i sträck skall indexreglering göras med summan av förändringen under dessa tre år.

Part äger rätt till omförhandling vid force majeure eller om t.ex lönekostnader avsevärt skulle förändras i förhållande till den indexgrupp för löner som ingår i indexberäkningen. Kan någon lösning inte nås inom fjorton dagar äger båda parter frånträda ramavtalet utan någon form av ersättningsskyldighet till den andra parten. Det innebär t ex att Kunden därefter inte äger rätt att göra avrop på ramavtal och Bolaget är inte skyldigt att utföra arbete.

5. BETALNINGSVILLKOR BESTÄLLDA TJÄNSTER

Betalningsvillkor för beställda skadeservicetjänster är, om inte annat skriftligen avtalats, 30 dagar. Föreningen ansvarar för avrop mot detta avtal som sker från föreningen och dess medlemmar.

6. DOKUMENTATION

Ocab dokumenterar uppdrag utifrån överenskommelse vid respektive avrop. Om inget särskilt avtalas dokumenterar Ocab på sätt som Ocab finner lämpligt och gängse praxis.

7. SEKRETESS

Parterna förbinder sig att inte, varken under detta avtals giltighetstid eller ett år därefter, för utomstående avslöja sådan information som parterna erhållit från varandra eller annan och som är att betrakta som endera partens affärshemlighet, såsom innehållet i detta avtal.

8. ÄNDRINGAR OCH TILLÄGG

Ändringar och tillägg till detta avtal skall för att vara giltiga upprättas skriftligen och undertecknas av båda parter.

9. BETALNINGSVILLKOR FÖR JOUR- OCH SKADESERVICEVTAL

Avgiften för Ocab Jour- och skadeserviceavtal BRF Premium faktureras årsvis i förskott. Betalningsvillkor för övriga beställda tjänster är, om inte annat skriftligen avtalats, 30 dagar.

10. ÖVERLÅTELSE AV AVTALET

Rättigheter eller skyldigheter enligt detta avtal får inte överlåtas utan den andra avtalspartens skriftliga medgivande. 

11. FORCE MAJEURE

Ocab är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal om underlåtenheten har sin grund i omständighet som Ocab ej råder över. Så snart hindret upphört skall förpliktelsen fullgöras på avtalat sätt.

12. INSTÄLLELSETID JOUR

Ocab har en inställelsetid vid jour om en (1) timme, om skadan inträffar på ort där Ocab-servicekontor finns etablerat. Inträffar skadan på annan ort är inställelsetiden för jourservice två (2) timmar.


Beställ Jouravtal BRF Premium

Aktivera JavaScript i din webbläsare för att slutföra detta formulär.
Välj jouravtal - Step 1 of 4

*Pris för tjänsten “BRF Plus” är 5 kr/kvadradmeter boyta och år. Minimi- kostnad för tjänsten per år är 4 990 kr.

** Pris för tjänsten “BRF Premium” är 10 kr/kvadradmeter boyta och år. Minimikostnad för tjänsten per år är 9 990 kr.